Felanmälan

Felanmälan ägarlägenhet

Observera att felanmälan skall ske genom fastighetsägare. Om du är hyresgäst - kontakta din hyresvärd.

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Om något inträffar på funktioner i din ägarlägenhet kan du under garantitiden kontakta JM Kundservice. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon när du felanmäler.

Gäller tom 2 år efter godkänd slutbesiktning.

JMs Kundservice
Tel. 020-731 731
E-post: kundservice@jm.se

Öppettider:
måndag-fredag kl. 07.00 - 16.00

Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 måndag till fredag, samt helger, kontakta JMs Kundservice på 020-731 731.
Ditt samtal kopplas automatiskt vidare till larmservice.

Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Vitvaror

Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör direkt. Genom att vända er direkt till vitvaruleverantören får ni snabbast och mest adekvat vägledning, hjälp och kan även boka eventuellt kundbesök med berörd part. 

För att underlätta felanmälan bör du ange informationen som identifierar din maskin hos tillverkaren (E-nr och FD-nr). Denna information hittar du på produktens typskylt – se bild nedan. Mer utförliga skötselanvisningar om lägenhetens vitvaror finns i leverantörens bruksanvisning.

Bosch Siemens Kundservice 0771 11 22 77 

www.siemens-home.se


TV, telefoni och bredband  

Vid fel kontakta Telia på telefonnummer 90 200. Läs mer på Telias hemsida här.  

Parkeringssystem jour

Vid fel på parkeringssystemet som ej kan återställas enligt anslagen instruktion kan Metrisk AB kontaktas enligt anslag vid manöverpanel.

Metrisk AB
Jourtelefon: 010-768 60 90 

När ni ringer jouren kommer ni att prata direkt med Metrisks experter på systemparkeringar. Förhoppningen är experten kan vägleda dig till att ”självhjälpa” problemet, vilket minskar antalet utryckningar av jourtekniker på plats. Skulle problemet inte gå att lösa över telefon så skickas en jourtekniker ut från ALT Hiss AB.

Jouren är bemannad 24/7 365 dagar. 

Hissen

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.